jak rozluźnić mięśnie dna miednicy

Z reguły z kłopotami z mięśniami dna miednicy borykają się panie po porodach, lecz zdarzają się również mężczyźni, jacy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w głównej mierze odpowiadają za szansę wstrzymywania wymogów fizjologicznych. Nawet podczas silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy muszą poradzić sobie z tym problemem. Jeżeli jednakże na skutek większego wysiłku, czy również kaszlu i śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, konieczna jest ich fizjoterapia.

Mięśnie dna miednicy

Okazuje się, że dzięki słusznym ćwiczeniom można wybitnie ekspresowo powrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym oczywiście kobiety po porodach naturalnych i cesarskim cięciem, które uczęszczają na fizjoterapię. Bardzo istotne jest, aby ćwiczyć regularnie, najprawidłowiej codziennie. Wtedy wolno liczyć na właściwie imponujące efekty.
Istnieje możliwość umacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, lub też samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą możliwość decyduje się większość pacjentów, u jakich zdiagnozowano problem. W jaki sposób może się wykonywać takie treningi, by były jak najbardziej skuteczne?
Na początek zaleca się łatwe trening, jakie polega na skurczeniu oraz rozkurczaniu mięśni. Najpoprawniej robić to w pozycji leżącej, a z niekiedy również w stojącej. Przerwa pomiędzy skurczami powinna trwać dwa razy dłużej aniżeli one same. Najprzyzwoiciej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po kilka sekund i rozluźniać je swobodnie. Zaleca się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Należałoby nie zapominać o tym, że pośladki, uda i brzuch w trakcie ćwiczeń powinny być w każdym calu rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy oraz opuszczanie go. Powietrze powinno być nabierane przed skurczem, a po pewnym czasie wypuszczane w czasie rozkurczania mięśni, powoli. Istotne jest, żeby nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze wyniki powinny pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, w owym czasie można zmniejszyć częstotliwość do jednej bądź dwóch serii, niemniej jednak najodpowiedniej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Dużo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to również mężczyzn, którzy czasami wstydzą się mówić o swoich problemach bardziej niż kobiety, których problem ten dotyczy o wiele częściej. Jeżeli tylko pojawia się kłopot i samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają należytych efektów, najpoprawniej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem specjalisty.